vitamin b12 - znaki pomanjkanja

Vitamin B12 oziroma kobalamin je eden od tistih vitaminov, ki ga primanjkuje marsikomu. Načeloma ga sicer lahko zaužijemo s prehrano, vendar pa v naši prehrani marsikdaj ni dovolj živil, ki ga vsebujejo. V članku vam bomo pojasnili, katera živila ga vsebujejo in kakšne učinke ima ta vitamin na vaše telo.

Živila, ki vsebujejo vitamin B12

Katera živila vsebujejo vitamin B12? To so:

  • meso
  • ribe
  • jajca
  • mleko in sir
  • fermentirana rastlinska živila.

Pri tem je zelo pomembno tudi to, kakšno meso uživamo: največ tega pomembnega vitamina ga vsebujejo telečja in svinjska jetra. Dober vir so tudi školjke ali ribe, kakršna sta recimo losos ali postrv. Prav tako pa ga najdemo tudi v tuni, svinjini, govedini, puranjem mesu itd.

Zaradi tega je treba skrbeti za to, da naša prehrana vsebuje dovolj naštetih živil. V primeru, da ne uživamo mesa ali živil živalskega izvora oziroma takšnih živil pojemo zelo malo, je treba vitamin B12 dodajati. To velja še posebej za vegetarijance in vegane. Dnevno je omenjenega vitamina treba zaužiti 2,5 µg. V nosečnosti in med dojenjem pa se potrebe po tem vitaminu še nekoliko povečajo.

Ste slabokrvni?

Pomanjkanje vitamina B12 se pogosto kaže kot slabokrvnost oziroma anemija. Če imate takšne težave tudi vi, potem je pametno premisliti, kako v prehrano vključiti čim več živil, ki ga vsebujejo, oziroma poseči po primernem in kvalitetnem prehranskem dodatku. V primeru pomanjkanja se lahko pojavita tudi izčrpanost in utrujenost, pa tudi pomanjkanje energije. Lahko se pojavi tudi zaprtje ali pomanjkanje apetita.

Izboljšajte svoje kognitivne funkcije in razpoloženje

Kobalamin pa ne poskrbi le za boljšo krvno sliko, ampak vpliva tudi na marsikaj drugega v našem telesu. Močno vpliva tudi na naše razpoloženje ter nam pomaga proti izčrpanosti in utrujenosti. Brez njega naš živčni sistem ne bi mogel normalno delovati, prav tako pa omenjeni vitamin pomaga pri pravilnem delovanju imunskega sistema. Vpliva tudi na presnovo hranil ter različne druge funkcije v telesu. Med drugim zelo ugodno vpliva na naše možgane oziroma kognitivne funkcije.